2009. január 9., péntek

- 2008 legemlékezetesebb dalai

Ma úgy gondoltam közzéteszek egy éves visszatekintést. Összegyűjtöttem azokat a tavaly megjelent trance muzsikákat, amik meghatározták számomra 2008-at. Azokat, amelyekhez tudok kapcsolni 1-1 különleges helyet, szituációt, érzést vagy akármit:


OceanLab - Sirens of the Sea (Cosmic Gate Vocal Remix)
A tavasz egyik vezérdala volt ez. Májusban, a suliból való elballagás és az érettségire való felkészülés alatt hallgattam ezt nagyon sokszor, egy tavaszi ASOT-adásban. Mindig az jut róla eszembe, ahogy péntekenként állok a tűző napsütésben Kisújon, a vasútállomáson és várok az exemre.
A Cosmic Gate-re jellemző keményvonalasabb progressive stílust érezhetjük a tracken, mégis megmaradt az eredeti verzió felemelő karakterisztikája. A vokál pedig magáért beszél.
A remixet az április 21-én kiadott Sirens of the Sea single-ben találhatjátok meg, olyan jól eltalált verziók mellett, mint a Kyau & Albert remix, vagy az Above & Beyond club mixe.
"Take my hand, take my hand yeaah, take my hand..."



Aly & Fila vs. FKN feat. Jahala - How Long? (Original Mix)
Egy dal, ami azt hiszem befurakodott a örökranglistám első 10 száma közé. Júliust és augusztust juttatja eszembe ez a tökéletes uplifting muzsika. Egy olyan zene, ami számomra azt hiszem a tavalyi év egyik legjobbja. Az a kategória, amit ha meghallanék egy buliban, leroskadnék és sírnék. A boldogságtól.
A két egyiptomi fenegyerek, Aly és Fila hozta a kötelezőt, mondhatni ők manapság az uplifting trance koronázatlan királyai. A norvég FKN-nel és a szintén norvég Jahala-val összeállva hihetetlen alkottak. Február 11-én jött ki a How Long? bakeliten, a korong B oldalán egy Kris O'Neil remixxel.



Arnej - The Ones That Get Away (Original Mix)
A kanadai Arnej Secerkadic-ról már írtam idén. Ő nálam az év felfedezettje, ezzel a számával egycsapásra meghódította idén ősszel a szívemet. Emlékszem, szeptemberben folyton ezt hallgattam reggel a buszon suliba menet. Fáradtan és mélabúsan figyeltem az ébredező szürke várost, ahogy keresztülsiklottunk rajta.
Lassú izomprogresszív nóta, igazi Arnej. Augusztus 18-án, az Armind gondozásában jelent meg, a korongon még 4 remix található, mindegyik a szerző keze által.



DJ Shah feat. Aruna - Now or Never (Club Mix)
Istenem, mennyi gyönyörű emlék... Nem sokkal a szóbeli érettségi előtt szereztem be DJ Shah idei albumát, a Songbook-ot, amit ez a dal indít.
Két idevalósi osztálytársammal a vizsgaidőszak utolsó napjának utolsó vizsgázói között voltunk, így ráértünk később átmenni busszal Kisújszállásra, a suliba. Reggel fél 10-kor találkoztunk a buszmegállóban. Gyönyörű idő volt, kellemes meleg még akkor délelőtt, mi pedig öltönyfelső-fényeslépő kombóban, enyhe görccsel a gyomrunkban vártuk a buszt és a ránk váró megpróbáltatásokat. A buszon majdnem végig csak ezt az egy számot hallgattam. Hogy miért? Mert egy olyan szituációról szól, amit mi akkor épp átéltünk és azért, mert egyszerűen annyira felemelő muzsika, hogy erőt és energiát öntött belém. A vizsgákról hazafelé (érettségi bizonyítvánnyal a zsebemben), illetve pár órával később a bankettre visszafelé menet is ezt hallgattam. Az 'éretté' válás, és egy négy éves osztály utolsó nagy kalandjának dala ez számomra. A sok idegeskedés, a bajtársak izzadó halántékai, a várakozás, majd a bankett megnyugtató összejövetele, az utolsó vacsora dala ez. Rengeteg szép emlék megrohant most, ahogy hallgatom.
Dukál ide egy dalszöveg is, mert komoly mondanivalója van:

"Here I am,
Starting over,
Once again,
I lost my place,
The edges frayed,
The story ended
It's still so hard to face

I wanna cry
On your shoulder,
But I'll smile,
And try to find my way

Seasons come and go
Nothing lasts forever
Were all on borrowed time
And love's not set in stone
But life is now or never
You and I can make the world our own

Here we are
Pushing forward
Pulled apart
And turned around
The ties untied
The world wide open
The ever after here and now

I wanna cry,
On your shoulder,
But I'll smile,
I know I'll feel okay

Seasons come and go
Nothing lasts forever
Were all on borrowed time
And love's not set in stone
But life is now or never
You and I can make the world our own

Now's our time to shine,
Now's the time to stand up tall,
We can have it all,
All the stars realigned,
Every ending turned around,
'cause it's our time,
Starting now"




Headstrong feat. Shelley Harland - Helpless (Mike Foyle's Summer Blush Mix)
Október felejthetetlen dala. Írtam is róla egyszer. Képes voltam ezt a remixet 2 órán át egyfolytába hallgatni. Gyönyörű, egyszerűen gyönyörű. Itt találhattok hozzá egy videót is.


Brainchild - Symmetry C (Lange Breakbeat Remix)
Nem mai gyerek ez már. '99-ben látott napvilágot először egy maxi keretében, ám Lange idei debüt albumán is megtalálható. És én hál'Istennek megtaláltam! Egy '99-es Paul Oakenfold-mixben hallottam először. Tracklista híján fogalmam sem volt, hogy mi lehet ez, de két éve rongyosra hallgattam, hangerőt maxra véve, hogy kivigye az ablakot is. A szomszédból.
Aztán idén ahogy megszereztem a Lange albumot, egyszer csak felcsendült. Azt hittem leesek a székről. Tátott szájjal ültem, és néztem magam elé. Mondom nem lehet ilyen szerencsém. Örökranglistám 4. helyén foglal helyet ez a dal, fantasztikus hangulata van egyszerűen. Megunhatatlan. Egy kib*ott remekmű...



Markus Schulz vs. Andy Moor - Daydream (Lemon & Einar K Remix)
Az év remixe. Idén jött ki a Daydream single a tavalyi Markus Schulz debütalbumról, a Progression-ről. Az eredeti verzió máris klasszikussá vált, ám amin én eldobtam az agyam idén tavasszal, az a Lemon & Einar K remix. Markus kérte fel a duót, hogy az egyik saját szerzeményük, az Anticipation sample-jeit felhasználva írjanak egy remixet. Össze is hozták, és ááá... egetrengető, buliromboló izomuplifting lett belőle. Ugyanabban az ASOT-ban hallottam azt hiszem először, mint a Sirens of the Sea Cosmic Gate remixét. Nagyon jó munkát végeztek Einar-ék.
Armin van Buuren pedig így belehúzta az Armin Only-n idén:



Orjan Nilsen - La Guitarra (Balearic Mix)
Gitttttttár. A tavaszt megrengető gyönyörű dal a norvég Orjan Nilsen-től, melyet elhunyt bátyja, Ernst Ove Nilsen emlékére írt. 
A középsuli utolsó napjaiban mindig ezt hallgattam, gyönyörű muzsika. Az év egyik legszebb (ha nem A legszebb) baleár-jellegű trance-e. Az augusztus 11-én kiadott maxin található még egy-két finom remix.



Robert Nickson feat. Elsa Hill - Never Again (Nitrous Oxide Remix)
Ezen csak mosolyogni tudok. A dalt a Music Of Trance portál adminisztrátora, Gt tette emlékezetessé az egész portál számára, amikor is tavasszal bejelentette, hogy ez a 'szamár-szám'. Hogy miért? Mert a vokálban van egy összevágott rész, ami olyan, mintha Elsa azt énekelné, hogy: I-Á. Gt sok mixébe beletette ezt a számot, mi pedig kórusban üvöltöttük, hogy ÁÁÁ... I..ÁÁÁÁ! :D Amíg élek ő fog erről eszembe jutni :). Mellesleg nagyszerű remix lett, energikus, tombolós. Szerintem.



Foundry - Foundation (Dima Krasnik Remix)
Az év utolsó hetének befutottja nálam. A HÉT FAVORITJÁban hallható dalt tavasz óta keresem, de sajnos azt sem tudtam, mi a címe. Valamelyik ASOT-ban hallottam, de elfelejtettem hanyadikban. Sőt, a dallamára se emlékeztem, csak tudtam, hogy volt egy szám, ami nagyonnagyon tetszett. Aztán Dave Dee yearmixében egyszer csak felcsendült egy ismerős dallam, a tracklista pedig a fenti címet jelezte. Ejj, Dave, még egyszer köszi, hogy ezt a gyöngyszemet megismertetted velem :)


És utoljára:
Darren Tate & Jono Grant - Let The Light Shine In
2002-es termés igaz, de számomra az idei év felfedezett klasszikusa. Meg merem kockáztatni, hogy a legvidámabb hangvételű trance. Örökranglistás már ő is, egyszerűen nem tudom megunni, olyan dal, ami bárhol és bármikor jókedvre derít. Meghallgatod, és tényleg beengeded a fényt a szívedbe. Nagyon jól eltalálták Jono-ék, le a kalappal. 



Tudnám még sorolni, de azt hiszem ennyi elég. Ez volt 2008, számomra, trance-ben.