2011. január 1., szombat

Western Digital WD Elements

Karácsony alkalmából ezzel bővült a számítástechnikai sarkom. Akinek nem lenne tiszta, ez egy Western Digital WD Elements Desktop külső winchester.

A laptopomba beépített 320 gigabájtos merevlemez már igencsak kezdett szűkösnek bizonyulni így majdnem két évvel a gép vásárlása után, szóval gondoltam beruházok egy ilyenre. Természetesen a zene az, ami erre a lépésre kényszerített, hiszen csak a ‘Zenék’ mappa foglalja el a tárkapacitás felét. Eredetileg belső, 2,5”-es HDD-ra gondoltam, de ezen a drágaságon olyan akció volt (van, a bejegyzés írásakor), hogy a hülyének is megérte volna.
A PIXmania.hu oldalán akadtam rá, először az 500 gigabájtos, majd az 1 terás kiszerelésre. A kettő között csak 1.000 forint volt a különbség, utóbbit még mindig 13.490-ért adják (-60%). Hát hogy a viharba ne!


Az emberkék negatív véleménnyel voltak az oldallal kapcsolatban, így utólag nem tudom miért (ha jövő héten elfüstölne a winyó, akkor megértem majd). Regeltem, kosárba rottyantottam a terméket, és banki átutalással szépen átcsepegtettem a számlájukra a kívánt összeget. Minden ment, mint a karikacsapás és kedden meg is érkezett a delikvens.

Méreteit tekintve: takaros. Bár nem épp az a zsebben hordhatós fajta, de nem is akkora, hogy ki kelljen bontani a gyerekszoba válaszfalát, ha meghozza a futár. Szolid fekete, tetején a WD logóval, a hátulján meg egy kis USB és egy AC adapter csatlakozóval. Ja, meg egy fehéres LED-del. Semmi csicsa. Használata természetesen pofonegyszerű: bedugjuk a 220-ba, aztán bedugjuk az USB-be aztán kísz.
A Windows 7-em olyan gyorsan felismerte és használhatóvá tette (932 GB, NTFS fájlrendszer), hogy nekem nem volt időm felfogni, épp, hogy csak felpillantottam az USB csatlakoztatásból. Folyamatosan használom kedd óta, gyors mint az ágyú (már amennyire az USB2 engedi), halk, mint a reciprok-ágyú (a laptopé is hangosabb, nem számolva a ventilátor zajjal) és hideg marad, mint a ruszki télben alkalmazott ágyú. Persze ez valószínűleg attól is van, hogy ritkán fűtök, mindig van egy diszkrét hideg a szobában.

Kifejezetten meg vagyok vele elégedve. Imádom. :)