2010. június 19., szombat

Vir2 Acoustic Legends – akusztikus gitárok magasfokon I.

Mint azt a tegnapi posztban leírtam, kifejezetten szeretem azokat az elektronikus zenei darabokat, amelyekben valamilyen akusztikus hangszer is közreműködik. Ezért szeretem például Mike Foyle-t, aki olyan zongorakísérettel képes megfűszerezni a dalait, hogy hihetetlen; vagy épp Roger Shah-t, aki a zongora és a gitár gyönyörű hangját egyszerre képes úgy beleépíteni a szintetizátorok ádáz kavalkádjába, hogy a hajad eldobod tőle. De említhetném Andy Blueman-t is, aki a hegedűkkel és az egzotikus hangszerekkel bánik mesterien.

Aztán a napokban történt az, hogy elkezdtem írni egy dalt. Illetve az alapját már egy éve cseszegetem, de nemrég egészen új irányt vett a koncepció: került bele némi gitárdallam. Íme:

Endoril - Costa del Sol (Original Mix Preview) by Endoril


Persze a gitár nem eredeti, pusztán csak a Nexus 2 hibridszinti Guitar Expansion-jében lévő preset, ami valljuk meg, hagy némi kivetni valót maga után, de arra jó, hogy kapj egy képet arról, nagyjából milyen hangzás lesz.
Aztán gondoltam arra, hogy bizony ezt el kéne valakivel játszatni és rögzíteni. Megkérdeztem a dologról nővérem barátját Ákost, aki az Emeretta Rock Band-ben dobol. Tetszett neki az anyag és támogatta az ötletemet. Azt mondta, egy stúdiónál alább ne adjam; az pedig már pénz, hogy a gitárt jó minőségben vigyék fel. A bandának sajnos csak elektro-akusztikus gitárjai vannak, azzal meg nem lenne az igazi, de ismer egy srácot akinek minden tapasztalata és felszerelése megvan hozzá, csak akkor már fizetni kell.
Itt jutottam arra a pontra, hogy na akkor oké babám, segítségül hívom a 21. századot.

Amit dicső korunkról tudni illik, az az, hogy szinte mindent képesek lemásolni, rekonstruálni, átültetni, szinte ugyanolyan minőségben, mint az eredeti dolog. Nincs ez másképp az akusztikus hangszerek terén sem, gondoljunk csak a blog hasábjain már bemutatott East West Quantum Leap RA-ra: ott csücsül egy rakás egzotikus hangszer tökéletes lenyomata a merevlemezeden. Így hát elkezdtem kutakodni, honnan lehetne jó minőségű akusztikus gitár sample library-t találni.
Az etalon számomra még mindig a szintén East West-termék Gypsy, ami különböző spanyol és konkrétan cigány népi hangszereket sorakoztat fel; olyan flamenco gitár van benne például, hogy az agyad eldobod:



Komolyan, ezt gondolkodás nélkül megvenném ha lenne rá pénzem, zseniális.

Viszont ráleltem egy másik virtuális hangszercsomagra, amiben egy halom akusztikus gitár hangját rögzítették mindenféle pengetési stílusban: a Vir2 Acoustic Legends HD igen ígéretesnek tűnt.

vir2[1] A Vir2 egy nemzetközi cég, ami virtuális hangszerekre szakosodott, termékeik pedig nem piskóták, méltó riválisai az East Westnek.
Az Acoustic Legends a Native Instruments Kontakt nevű samplerjét használja ‘gazdatestnek’ és 3 darab, dupla oldalú DVD-n érkezik, összesen közel 20 gigabájtnyi anyaggal: nem kispályás.
Hogy mit tud a kicsike használatban? Miként települ fel gépünkre? Következőleg megmutatom :).