2010. június 8., kedd

Roger Shah interjú

Cover
Június 4-én kikerült Roger Shah mixalbum-sorozatának harmadik darabja, és azt kell mondjam, ez eddig a legütősebb. Komolyan mondom, hogy kötelező darab mindenki számára, bizsergetően jó összeállítást hozott össze a német producer, tele exkluzív dalokkal, amiket még nem hallhattunk.
A kiadó Armada készített is vele egy interjút, amit nem bírtam kihagyni és lefordítottam magyarra, hogy az angolul kevésbé tudók is értesüljenek dolgokról, mert érdekes dolgokat mond Roger.
Az eredetit itt olvashatjátok, alább pedig jöjjön a fordításom, ami néhol kissé szabad ugyan, de megfelelően tükrözi a mondanivalót:

Épp, hogy megjelent a Magic Island Vol. 3. Meg vagy elégedve a végeredménnyel?
Roger:
“Sőt, imádom mindegy egyes dalt, amit sikerült az albumhoz szerződtetni, illetve azokat is, amiket én írtam a szcéna pár képviselőjével együtt.”

Nem kerülte el a figyelmünket, hogy ez a korong kicsit különbözik az előzőektől. Mit csináltál másképp?
Roger:
”Hmm, nem tudom, miben különbözhet. Tudod, mindig csak a megérzésemet követem. Majdnem 1 évig dolgoztam az anyagon és állandóan megfelelő, de kiemelkedő darabokat kerestem ehhez az új Magic Island kiadványhoz. Igazából nem is úgy tekintek rá, mint egy mixalbumra, sokkal inkább mint egy szokásos albumra, rengeteg producer közreműködésével a világ minden tájáról. Szerintem az első CD még mindig azt az igazi nyárias Magic Island hangzást képviseli, de van pár komolyabb, bulizósabb szerzemény is rajta. A második CD-n inkább olyan dalok vannak, amiket a fellépéseimen játszok.
Művészként állandóan fejlődsz. Amikor a menedzserem először belefülelt az albumba, azt mondta, hogy feltűnő a változás az új számaim hangzásvilágában. Mivel rengeteg olyan fellépésem van, ahol én vagyok a húzónév, így aztán a hangzásomon is érződik, hogy bár még mindig ugyanaz a Roger-féle balearic, de már sokkal bulizósabb, nagyobb hangvételű motívumokkal. Nos, talán ez a fő különbség, hiszen már hétről-hétre máshol játszom, azzal az idővel ellentétben, amikor csak ültem a stúdióban, új dalokon dolgozva, az élő szórakoztatás tapasztalata nélkül.”

Hogyan tartod fenn ezt a sok dalt exkluzívan az album számára?
Roger:
”Ez volt a koncepciónk az első naptól fogva, amikor aláírtam a szerződést a Magic Island kiadó létrehozásáról az Armadán belül. Vicces és egyben elképesztő látni, hogy akárhányszor ott ülök az Armada székházában Maykellel, és az új dalaimat hallgatjuk vagy új ötletekről beszélgetünk, mindig valami fantasztikus dologgal rukkolunk elő. Mindig egy 100%-ig exkluzív albumot eresztünk el, majd később adjuk ki azt a sok csodás nótát kislemeken és samplereken. Akárhányszor kapok egy demót és le akarom szerződtetni valamint szerepeltetni egy albumon, mindig elmagyarázom az adott koncepciót a szerzőknek és a legtöbbjük támogatja az ötletet és türelmesen várnak, míg a szerzeményeik kikerülnek az albumon, majd kislemezen.”

l0Ye1S[1] 

Erősen tartod a kapcsolatot azokkal a zenészekkel, akik szerepelnek az albumodon. Hogyan éred el, hogy a dalaik megtartsák egyedi hangzásukat, ugyanakkor legyen bennük az az igazi Magic Island-feeling?
Roger:
”Hát ezúttal ez könnyen ment számomra, szerintem sok producernek tetszik az, amit mi itt csinálunk és próbálnak kifejezetten nekünk kotyvasztani. Így hát a legtöbb dal esetében nem javasoltam és nem változtattam semmin, aztán másoknál adtam pár ötletet vagy tippet, hogyan tudná érdekesebbé varázsolni vagy épp min kellene módosítani, hogy illeszkedjen a többi trackhez. Külön örömömre szolgál, hogy le tudtunk szerződtetni jó pár új tehetséget, akik most debütálnak a Magic Islanden, no meg persze van sok olyan dal, amit már neves Magic Island producerek követtek el, úgyhogy a szigetecskénk egyre csak nő és nő.”

Egyáltalán van még időd rá, hogy meglátogasd kedvenc szigetedet, Ibizát, most, hogy a világ minden pontján turnézol? Vagy a Magic Island kifejezést már minden, számodra inspiráló helyre érthetjük?
Roger:
“1996 óta ez lesz az első olyan év, hogy nem leszek a szigeten. Az egyik ok pont a sűrű turnébeosztás, amit említettél másrészről pedig egyszerűen nem tudtuk összehozni azt a pár ibizai bulit, ami ebben a szezonban lett volna. Sorozatosan ott pörgetni azért kemény, még Mr. Magic Islandnek is, pedig tudom, hogy rengetegen számítanak rám. Szóval ahogy mondtad, a Magic Island inkább egy világméretű márkanév lett és akárhol legyek is, próbálom azt a helyet egy kicsit Magic Islanddé alakítani.”

 



Leon Bolierrel, Signummal, a Tenishiával, Ross Larával és még jó pár emberrel közösen írtatok dalokat az albumra. Miért pont velük dolgoztál együtt?
Roger:
”Legtöbbjükkel jó barátságban vagyok, ami a dalaik iránti tisztelettel kezdődött, majd közös munkában teljesedett ki. Például Ronnal a Signumból tavaly az ASOT 400-on találkoztam és hardcore Signum-rajongóként mutatkoztam be. Miután elmondta, hogy ő is kedveli az én munkáimat, arra gondoltunk meg kéne próbálnunk valamit közösen. Azt hiszem jó ötlet volt, mert az első kollaborációnk lett 2009 egyik legnagyobb slágere, a Healesville Sanctuary. A cím talán sokaknak furcsának tűnhet, de amikor Ron először átküldte a kezdetleges dallamokat, épp Ausztráliában voltam, pont ebből a sérült állatoknak fenntartott menedékből jöttem ki és mivel a dallamnak is van egy kis melankólikus beütése, ezzel a névvel mentettem el… amit aztán nem is változtattunk meg.”

Mindig is tárt karokkal vártad az új tehetségeket, ha erről az összeállításról volt szó. Kiket fedeztél fel most?
Roger:
”Ehhez az albumhoz rengeteg új emberkét találtam, például  Nando-t, Tucandeo-t, Dulac-ot & Dubois-t, Szen-t, a Sectr 24-et (Ross Lara és Johnny Yono), Serafim-ot és végre a testvérem, Pedro del Mar is megtalálta az utat a mi kis szigetünkre.”

Lesz-e valamilyen különleges albummegjelenést ünneplő party a nyáron?
Roger:
”A sűrű naptáram miatt nem igazán terveztük, de valamelyik fellépésemet biztosan ellátom a  ‘Magic Island Vol. 3 Release Party’ névvel no meg aztán ebben az évben lesz az első szólókoncertem is, énekesekkel meg minden.”

Épp most jelent meg a Lost folytatása, a Found Zara Taylorral. Nehéz volt egy megfelelő utóddal előállni?
Roger: ”
Nem igazán görcsölök a munkán, ha épp egy nagy slágerem folytatásán dolgozom. Amikor új dalokon ügyködök szimplán csak azt csinálom, amit imádok, követem az érzéseimet, a szívemet vagy épp egy új benyomást egy nagy buli után. Két új dalt is vettem fel Zarával, szerintem mindkettő nagyon jól sikerült. Azért választottuk a Found-ot a következő kislemeznek, mert dalszöveg és zenei alap terén így folytatjuk a sztorit és miután elveszett, majd megkerült rájön majd, hogy a mennyországban érzi magát (Feels Like Heaven, ami a másik közös dalunk).”

Az elmúlt években több, mint 15 különböző álnév alatt tevékenykedtél, de jól érzem, hogy manapság csak mintha négyre koncentrálnál?
Roger:
”Igen, különböző kiadóknál különböző neveken jelentem meg, de most, hogy itt az új otthonom, az Armada, illetve saját alkiadóm, a Magic Island, csak párra helyeztem a hangsúlyt. Mivel már ezen a néven lépek fel és a DJ Mag-en is előkelő helyen van, a menedzserem azt ajánlotta, hogy a ‘Roger Shah’ alatt tevékenykedjek főleg. Ezért is tüntetjük fel már a többi nagy projektemet úgy, mint pl. Roger Shah pres. Sunlounger.

Az a jó egy ilyen mixalbumban, mint a Magic Island Vol. 3, hogy teret enged ezeknek a mellékágaknak. Barátommal, Ralph Fritsch-csel biztosan folytatni fogjuk és minden albumhoz készítünk egy Black Pearl kislemezt. ‘Discovery’ az ötödik ilyen, és biztos vagyok benne, hogy egy nap majd összegyűjtjük őket, írunk még egy párat és megjelentetjük egy albumban, mivel a visszajelzések mindig fantasztikusak. Nem rég az új Black Pearl-lel nyitottam az ASOT 450-es szettemet és máris rengetegen kérdezték, hogy mi is ez a szám.”

Még mindig dolgozol egy albumon Chris Jones-szal, vagy ez még a jövő zenéje?
Roger:
”Nem, ezek a tervek változtak, mióta Chris úgy döntött, hogy visszatér eredeti stílusához és a szóló rock-karrierjére koncentrál inkább. Persze még jó barátok vagyunk és fellépünk együtt. Mindig jó újra látni, és forralunk két közös dalt is a következő Roger Shah albumra, ami 2011-re esedékes.”

Van-e még valami új vokál darab a tarsolyodban, mondjuk Adrina Thorpe-pal?
Roger:
”Egy új dal már készülőben van vele az új Roger Shah albumra, plusz még pár érdekes kollaboráció és meglepetésként jó pár nagy név más stílusokból. De egy kicsit korai még erről beszélni.”

Azt pletykálják, hogy érkezik egy újabb Sunlounger album. Mesélj róla egy kicsit!
Roger:
”Hát ez már nem igazán pletyka többé! Az első darabokon két évvel ezelőtt kezdtem el dolgozni és nemrég fejeztem be az utolsó két szerzeményt. A sok fellépés és az olyan projektek miatt, mint a Magic Island, bizony sok időbe telik befejezni egy ekkora lélegzetvételű anyagot, de ebben az a jó, hogy a két év alatt, amíg munkálkodtam rajta nagyon sok különböző benyomás ért és ez visszaköszön az albumon is.
A hangzásvilággal nagyon elégedett vagyok, hoztam a tipikus Sunlounger hangzást a maga tribal elemeivel, perkussziójával és gitárdallamaival. De azt kell mondjam, hogy ez lesz az első Sunlunger korong, ami a klubokat is meg fogja rázni, mert a chill változatok mellett a klubverzióknak van egy nagyon egyedi hangulatuk, kifejezetten táncoltató és pumpáló, ugyanakkor persze dallamos is. Szerintem pár dalt még a house DJ-k is bepörgethetnek majd. Erre az albumra 5 vokálos darabot írtam, a nagyja inkább instrumentális, de az első kislemez, a Found és a második, a Breaking Weaves Inger Hansennel már kezdetnek két nagyon megragadó szerzemény. Nagyon izgatott vagyok az egész miatt, rengeteg forgatás vár rám és egy albumbemutató turnét is tervezünk, alig várom már, hogy ezt a sok új muzsikát lejátszhassam!”