2010. december 13., hétfő

Rövid kitekintés a zeneelmélet világába

Az ifjoncok zenével való megismertetése szerintem egy nagyon fontos feladat, amit nem lehet elég korán elkezdeni. Én sajnos ebből kimaradtam, de ha valaha megszaporodok, biztos, hogy a gyerekemet korán bevezetem a hangok világába.
Bár mindig is foglalkoztatott a zene, igazából szégyenemre nem játszok semmilyen hangszeren és nem tanultam zeneelméletet, csak azt a bolhafingnyi valamit, amit általános iskolában próbáltak velünk bemagoltatni. Hobbiszinten űzöm a zeneírást, de hatására nagyon sok dolgot megtanultam és kitapasztaltam. Matthew Dekay neves producer mondta azt egyszer egy interjúban, hogy nem kell ahhoz zenei képzettség, hogy valaki jó dalokat tudjon írni; ő ismer olyat, aki képes slágerekkel bombázni a klubokat, miközben kottából olvasni nem tud.
Én viszont mindig is szerettem volna belelátni a saját számaimba, egyáltalán néha megérteni, mit és miért csinálok (néha ösztönösen) és a minap akadtam rá egy tényleg fantasztikus oldalra, amit gondoltam megosztok Veletek is.

A musictheory.net egy komplett internetes zeneelméleti kurzus. Nem, nem kell regisztrálni. Nem, nem kell fizetni. Nem kell elmenni sehova. Ez csupán weboldalak láncolata, amelyeken mindent olyan szemléletesen, annyira vérprofin vázolnak fel, hogy állítom a szomszéd öregasszony is megértené pillanatok alatt. A széleskörű leckéken kívül különböző gyakorlatokkal is tesztelhetjük, tényleg tudjuk-e, amit elolvastunk. Ritkán látok ilyen áttekintéssel és profizmussal felépített oldalt; semmi rizsa, semmi cicó, ott van minden az arcodban egyszerűen és halálhatékonyan.
Egyetlen hátulütője, hogy angol, szóval csak azoknak ajánlom, akik művelik eme ékes nyelvet.
Annak, aki autodidakta módon szeretne zenét tanulni, egy kész aranybánya! Nézzetek bele :).