2010. július 22., csütörtök

A hét favoritja 10.

CoverÉgető Márió és Császár Előd történetére nyugodt szívvel mondhatjuk, hogy igazi sikersztori. Ők pár éve valamit nagyon jól eltaláltak, amikor azt mondták, hogy mi most a Black Army név alatt zenélni fogunk hajhullásig. Az álnév aztán elmaradt és a világ úgy ismerte meg őket, mint Myon & Shane 54 (úgy látszik Előd is nagy 54 fan, mint én).
Nem most kezdték az ipart, Shane-t gondolom nem kell bemutatnom, Márió pedig az ezredforduló után vágott bele a lecsóba úgy istenesen. Az elmúlt közel 1 évtizedben sokat dolgoztak együtt különböző projekteken, de 2008-ban erősen összeültek és belemerültek a progressive trance mélységeibe.
Az első közös kislemezre, a Not A Lot Left / Sex On The Beach-re egyből ráharapott a neves Anjunabeats kiadó, bár nekem valahogy egyik sem jött át úgy igazán. Aztán a Trapped-del levitték a hajamat is, főleg a Michael Badal remix a frankó. Aztán az Armind-nál jött a Vampire, aminek már a bitjei is rojtosak a sok pörgetéstől világszerte, az All Night Rock & Roll pedig még Zsolti kollegának is nagy kedvence. Aztán remixeltek ők olyan neveknek, mint Sunlounger, Andy Moor, Armin van Buuren vagy épp az Above & Beyond.
Tavaly februárban a Tabuban Menno de Jong előtt belőlem kivitték a náthát, a pult mögött nagyon élik, az biztos. A mára hivatalosan is az Armada kötelékébe tartozó páros beutazza a világot és teker mindenhol, megállás nincs, imádják őket. Közben visznek kamerát is és dokumentálják a dolgokat, csekkoljátok a Youtube-csatornájukat.

Egy ámerikái turné során akadtak össze azzal az Aruna-val, akinek nagyszerű hangját már csodálhattuk Roger Shah, ATB vagy épp a Cosmic Gate albumain és a los angelesi forróságban gondoltak egyet és elkövettek egy Helpless című dalt, ami nekem ismét csak nem fogta meg a fülem túlságosan, nem úgy, mint a rá következő kollaborációjuk.
A Velvetine álnév bizony Máriót, Elődöt és Aruna-t takarja, az idei Safe (Wherever You Are) pedig le sem tagadhatná, hogy a két honfitárs konyhájában készült: frankó!

Az Original Mix nyugisan kezd, magasan szűrt basszussal és lábdobbal. A basszus enyhén szaggatott és már a elején érezni benne azt az igazi buliba való lüktetést. Rövidesen megkapja a mélyet a kick és némi vokálfoszlánnyal kínálnak minket a srácok miközben épülget a dobszekció. Egy rövidke megszakításban bejön a basszusvonal aztán már hasadunk is Aruna hangjától. A dal mélyszekciója egészen komplex minimum két basszust hallok ki. Az dalszöveg első versszakát némi nagy attack-kel megkínált pad kíséri, majd a kiállás a tőlük megszokott perkusszió roll-lal nyit. Lágy hangszőnyegek és kellemes gitárdarabkák között suhanunk a vokálrefrénnel, amit szinte muszáj énekelni. A kórus nem kap különösebb felvezetést, az egész dalra jellemző a nyugodtság, holott igazándiból bulizós nóta ez. A kifejletben visszatérnek a hegedűk és a vokál, de én mindig úgy érzem, hogy valami hiányzik belőle. Ettől eltekintve egy nagyon baba darab lett.

A szintetizátorok nagy tudói és a trance muzsika négy lábon járó legendái, a Rank 1 duó érkezik egy remixxel, ami sokak szerint lealázza az eredetit.
Jönnek ismét a vokálfoszlányok, kissé intro-s a kezdés némi perkusszióval. Egészen finoman jön be egy tetszetős és gyors pluck ami lassan átveszi a vezetést a kompozíció felett, aztán egy HP filter tesz róla, hogy rendesen beleinduljunk a nótába izommély lüktető basszussal és a kick-kel. Az éledező dobritmusokat hamarosan visszaöli a vokál és egy pajkos szintidallam; a dal kezd újra felépülni de a refrén ismét csak visszafogja a dobokat. Aruna hangja meglepően szépen és tisztán szól a kiállásban, amibe olyan észrevétlenül siklunk bele, mint 15 whiskey után az ‘Egyetemváros’ táblába. Átveszi a vezetést egy ‘tötöröttö’ szintidallam és egy kellemes basszus, aztán egy kis szűrő és roll segítségével belecsapunk a kórusba, ami aztán döfi! Igazi ugrálós, hajhullatós.

Nem is hinnétek szerintem, de az Ian Flux & Thomas Blofeld Vocal Mix-ért szintén két magyar producer felelős. Ian a gitárok mellett az elektronikus zenét sem veti meg, míg Thomas maga Márió.
Az előbbi emberke tudása úgy érzem nagyszerűen visszaköszön a remixen, nekem ez a kedvencem a kislemezről a gitárorientáltsága miatt.
Kellően elszántan és progisan indulunk, határozott lábdobbal és snare-ral, melyre rákúsznak szépen a további dobritmusok és a szakító basszusvonal. Enyhe pad, effektek és be-beköszönő supersaw ritmusok mellett érkezik az ének. A kiállás andalító, transzba ejtő hegedűkkel és gitárarpeggio-val. Egy leheletnyit leáll teljesen a dal, majd berobban a supersaw-square hibrid főtéma, atmoszféraként némi közönségzajjal a háttérben. Igazi masszív trancer ez a remix, hallgatása közben jöttem rá, hogy mi is hiányzik az eredetiből.
Kapunk hozzá még egy dub változatot is.

Ékes példája a kislemez annak, hogy ez a két fiatalember nagyon ért ahhoz, amit csinál és úgy néz ki szép jövő áll előttük. Az külön pikantériája a dolognak, hogy Márió és Aruna azóta együtt vannak. Szeged-Los Angeles távkapcsolat rulez. :) Ja és már dolgoznak is a következő Velvetine dalon.


Dalszöveg:

I never felt fire like this before
Tearing down my walls on every side
And I never fell from higher than this before
The bridges burn, the morning turns to night
But I'm still alive
Can you feel me in your head?
Yea I wanna believe you're listening
And I'll find my way again
So tell me
Tell me where did you go...?

When I close my eyes
I feel you by my side
And I know you're safe wherever you are
When it burns too bright
I sing into the sky
And I know you're safe wherever you are
I know you're safe wherever you are
So far away
But I know you're safe wherever you are
Wherever you are
Wherever you are...

Íme egy nagyon jó fan-videó a dalhoz:



Velvetine – Safe (Wherever You Are)
Anjunabeats, 2010. március 08.
01. Original Mix 7:11
02. Rank 1 Remix 8:02

03. Ian Flux & Thomas Blofeld Vocal Mix 7:44

04. Ian Flux & Thomas Blofeld Dub Mix 7:45