2009. június 9., kedd

- DanceVoice adaptáció

Jé ez meg egészen kiment a fejemből, hogy tájékoztassalak Titeket :)

Az a helyzet, hogy van nekünk egy ambíciózus dance / hands up triónk, akiket DanceVoice-nak hívnak. Azt mondjuk meg kell vallanom, nagyon nem vagyok híve ennek a műfajnak. Főleg, ha magyarok hegesztik. Annyi viszont bizonyos, hogy idehaza még sokan szeretik, még ha leáldozóban is van.

De: múlt hónapban keresett meg engem DJ Speedy, Nitro-G és Lina hármosfogata, illetve pontosabban maga Speedy, hogy lenne egy kis melója a számomra. Néztem is nagyot, mert nem ismertem őt, csodálkoztam, hogy ő most hogy is bukkant rám, de aztán kiderült, hogy ismeri az én kanadai magyar jóismerősömet, D'Novát, aki mellesleg szintén az említett műfajban utazik. Novába az a poén, hogy kint él ugye Kanadában, ám szegény srác nem igazán tud angolul (bár egyre jobban belejön), így mindenféle ügyes-bajos dologgal szokott felkeresni, hogy fordítsam le neki :). Amit én szívesen el is végzek, legalább nem kopik el annyira az angolom, na meg előfordult már, hogy én voltam a tolmácsa egy zenei produkcióval kapcsolatos megbeszélésen.

Szóval Speedy-nek egy olyan figura kellett, aki érzi az angolt, Nova pedig hozzám irányította: amit innen is köszönök neki :). A DanceVoice formáció új maxija, a Új Nap Virrad hamarosan napvilágot lát a digitális kiadók dzsungelének valamelyik liánján és ennek apropójából a csapat szeretett volna egy angol átíratot is a dalból. Valószínűleg új célközönséget céloznak majd meg vele és a nemzetközi piacra szánják, hogy a Utah-ban élő tinilányok is dudoroghassanak rá. És, mint mondtam nekem nem annyira fekszik a hands up, de büszkén és szívesen vállaltam el a felkérést, miszerint ültessem át az eredeti magyar dalszöveget angolra.

Elvoltam vele egy ideig, mire kifundáltam az összes rímet, ügyeltem a szótagszámokra, ritmikára meg efféle nyalánkságokra, hogy azért jól csengő és énekelhető legyen a dolog, ugyanakkor tükrözze az eredetit is. Kb 3 héten belül meg is született a cucc, ami azóta fel is lett énekelve és júniusban vagy júliusban lát majd napvilágot egy maxin, amire Nova kollegám is remixel. Gondoltam rá, hogy akár én is újragondolhatnám a dalt, de van egy pár egyéb projektem, amik elsőbbséget élveznek. Mindenesetre a borítón rajta lesz a nevem :)

Hogy milyen a dal? Milyen lett a dalszöveg? A kiadás dátumán megmutatom :P

Akiket pedig érdekel a DanceVoice formáció, az nyugodtan csekkolja le őket a weboldalukon.