2008. október 19., vasárnap

- IFwM2: Ractive - Almeda


Útjára indítom az új albumot részletenként bemutató rovatot. A rovat oka nem más, minthogy az album véglegesítése az új gép függvénye, tehát nem tudom mikor tudom az albumot közzétenni. Így jönnek inkább az egyes számok külön-külön, mindenféle sorrendiség nélkül.

Elsőként jöjjön az album 3. száma:

Na, ehhez még képecske is van. Azoknak a számoknak csináltam képet, amelyeket a CTG-re is feltettem.
Az Almeda volt az első track, ami elkészült. Valamikor a In Fusion with Music 1. részének végeztével kezdtem el írni, az pedig (most így belegondolva) nem most volt. Több, mint egy éves ez a számom, az első verzió valamikor 2007 márciusa körül készült el.

A szám maga egy remixként indult, méghozzá a magyar DJ páros, Náksi és Brunner egyik dalát, a Gyere Velem-et akartam remixelni. Próbáltam saját akkordmenetet írni a vokálra, ami valamennyire sikerült is. Néhány nap alatt komplett főtémát körítettem a vokál köré, ami egy mély-, és egy középbasszusvonalból, egy supersaw pad-ból, egy saját hangszín által játszott fődallamból és két aláfestő arpeggiodallamból állt. Na meg persze dobok.
Rövid morfondírozás után viszont rájöttem, hogy a vokál nem igazán passzol alá, így azt egy hirtelen mozdulattal el is távolítottam. Ekkor kapta a kezdemény az Almeda címet, ami egy '20-as évekbeli alaszkai gőzös neve (ez látható a képen). Épp egy könyvet olvastam akkor, amiben kulcsfontosságú volt ez a hajó, így amikor azon gondolkoztam mi legyen a dal címe, ez jutott először eszembe.

Elhagyva a vokált felhúztam a tempót 145 BPM-re és elkezdtem kidolgozni a tracket, immár egy igazi kis uplifting trance-ként tekintve rá.
Körülbelül 2 hétig dolgoztam rajta, majd 2007 elején elkészült az első változat. Majdnem egy évvel később, idén februárban remastereltem a számot, aztán júniusban ismét csak kapott egy-két új hangsávot, meg egy kis EQ-t.

Az egyik kedvencem az albumról. :)




Nincs flash lejátszód, vagy nincs engedélyezve.


Ractive - Almeda
LETÖLTÉS