2008. augusztus 3., vasárnap

- Vasárnap hajnali offtopik elmélkedés

Rohadt meleg van az Isten kanyarintsa meg. Mivel szúnyogháló nincs az ablakomon, ezért minden nap döntenem kell: vagy kinyitom az ablakot, vagy becsukom.
Ha kinyitom, a levegő mellé még egy raklap bogárnak és rovarnak látszó tárgy is befészkeli magát a szobámba. Hiába van csutkára elhúzva két függöny is, ezek beteleportálnak, vagy én nem tudom. Eddig az vitte a pálmát, amikor bejött egy tücsök. Halkan jegyzem meg, első emeleten vagyok, de bejött. És ciripelt hajnali 4-kor nap, mint nap, de nem tudtam honnan. Ha egyszer az életben tücsök kerül a szobátokba, akkor tűzzel-vassal tessék kiirtani, elgázosítani, elhamvasztani, napalmot, meg egyéb tartósítószereket rálocsolni, mert iszonyat egy jószág.
Ettől eltekintve ott van a másik lehetőség, épp a bogarak kiküszöbölésére, ha becsukom este az ablakot. De akkor meg félelmetes mód meleg van, kész kazán. Úgy leizzadok, hogy aki 4 méteres körzetembe ér, elcsúszhat a padlón is. Szóval két választásom van: vagy fuldoklok a melegbe, vagy az egész estét azzal töltöm, hogy Doom 2-zök a monitoromon a bogarakkal meg vakarom az egyre szaporodó szúnyogcsípéseimet. Ja, és hallgatom a Molylepke feat. Azonosítatlan Repülő Bogár (UFB) - Zzzzzzz-zzzzzz című remekbe szabott duettjét. A fülem mellett elzúgós rész benne a legjobb.
Na, de nem is erről akartam én írni, hanem arról, hogy igazából semmiről sem akartam, csak idetévedtem, azt írok.
Az elmúlt héten töltögettem néhány hasznos programocskát, amiket komolyan nem tudom eddig miért nem szedtem már le az Internet nemes intézményéről. Ezek pedig a Photoshop CS3, a Fireworks CS3, a Flash CS3 meg a Dreamweaver CS3. Mindegyik echte Adobe termék és mindegyik a honlapom elkészítéséhez kell. Bár az igaz, hogy elég nagy fába vágtam a fejszémet, egy egész mamutfenyőbe. A Photoshop az megyeget, értek hozzá valamicskét, de a másik háromhoz nagyjából lövésem sincs. Miért nem tanítják ezeket (is) középsuliba infó szakon? (Jó, PS az benne van a tantervbe, de azért azt sem viszik túlzásba). De akkor legalább a Flash-t is már. Most jól jönne :)
Node sebaj, megszoktam már, hogy mindig rá kell jönnöm, hogy a 4 éves infó szakon nem sok újat mondtak számomra (ami a gyakorlati informatikát illeti). Ami kellett, azt már megtanultam magam, egyszerűen 'rávitt a szükség'. Mondjuk ez erős, de valami ilyesmi. 12-13 évesen már BASIC-eztem, főleg azért, mert tetszett, mindig is szerettem alkotni. Így hát magamtól elsajátítottam a programozás alapjait. A zenét nagyon pici korom óta imádom, így amint a fülembe jutott, hogy van egy olyan program, amivel zenét lehet írni, hát nem kellett több. És így szépen megismertem a zene és a kotta alapjait, a modern elektronikus zenekomponálás csínját-bínját. Hogy az általam írt zenék minél jobban hangzanak, kénytelen voltam kicsit egy hangmérnök szaktudását is elsajátítani (persze csak nagyon nagy vonalakban). Aztán legyen az egy program design-ja, vagy egy track promóciós képe, esetleg egy avatar, belecsöppentem pöppet a grafikus tervezésbe is.
Ahhoz, hogy LAN-ozni tudjunk a srácokkal, muszáj volt kitapasztalnunk egy egyszerűbb hálózat kiépítésének fázisait és az azokkal járó problémákat. Mindezt még az előtt, mielőtt gimibe kerültem volna. Hihetetlen, hogy a számítógép milyen sok dologra felhasználható és mennyi mindenhez kell (legalább egy kicsit) érteni a mai modern világban.
Szóval mindig belevágtam valami újba, ami olyan tudást igényelt, amit megfelelő tanítók és (akkor még) internet hozzáférés nélkül nem könnyű megszerezni. De csináltam és tapasztaltam, mert tetszett és érdekelt a dolog. Íme, most abba a nagy vízfejembe vettem, hogy kellene nekem egy szerzői honlap, mert az milyen jó buli. De nem ám kisstílű, csillogó-villogó HTML-háború, neeem. Megadjuk a módját akkor. Tartani kell a szintet. Flash,PHP, SQL. A Flash-hez nem értek, PHP-ül nem tudok, az S, a Q meg az L betűk ilyetén egymásutániságát meg eddig nagyban elkerültem.
Nem baj, egyszer úgy is muszáj lesz. Magamtól egyébként is jobban szeretek 'tanulni'.
Az állás a következő: hajnali 2 óra 36 perc. Photoshop és Flash nyitva. Gondoltam barkácsolok valami animálódó bannert. Na de hogy? Nem tudom. Majd lesz valami. Hu de nagyon kezdő vagyok még. Meg itt pofázok Nektek, hát szóljatok rám! Ilyen melegben bekattan az ember.
Na jóccak! :D