2008. augusztus 15., péntek

- WIP frissítés meg amit akar(t)ok

No, frissült oldalt a WIP RÉSZLEG.
Belekezdtem a zeneírás (számomra) utolsó előtti előtti fázisába: az mixelésbe. Avagy a zene kidolgozásába. Kinek hogy tetszik.
Manapság egy nagy problémába ütközök komponálás közben. Főleg ilyenkor, amikor összerakom a darabokat: egyszerűen nem bírja a gép. A VSTi-k, az azok által generált hangok és az azokra applikált effektek teljesen lenullázák a procit, a hangkártya pedig nem bírja időben feldolgozni a jeleket, így iszonyatos módon szaggat az egész zene. Jó, hát az is igaz, hogy nem épp egy csúcstechnológiás szerkezetem van, a maga 1,8 GHz-es Athlonjával, az 512 MB memóriájával és a beépített hangkártyájával bizony 5 éve volt a toppon. Eljár felette az idő, jönnek az új fejlesztések, amik már a pofájába röhögnek. 3-4 éve csoda volt, ha az FL Studio procikihasználtság-o-meterje elérte az 50%-ot, manapság meg már akkor 60%-on fityeg, amikor még meg sem szólaltattam semmit. Csak egyszerűen be vannak töltve a hangszerek. Így hát egyre többször vagyok kénytelen 'vaktában' zenét írni, mert egyszerűen nem tudom meghallgatni, hogyan szólnak együtt a mű részletei. Kellene már valami bikább masina.
Ebből kifolyólag az oldalt hallható részlet hibái is csak akkor tudatosultak bennem, amikor kirendereltem mp3-ba a számot. Az elején a basszus túl hangos, a kórus résznél nem hallatszik kellőképpen a főtéma aláfestése, emellett compressorral majd ki kell emelnem a clap-et és a kick-et. Persze a masterelés is a béke segge alatt vert tanyát egyelőre, mindössze egy alapvető maximizer-compressor van rajta, ami nem a legjobb.
Igazából nem is gondoltam frissítésre, csak majd ha kész lesz a teljes, de Rotate kiváncsi volt a szerzeményre, így összedobtam az eddig meglévő dolgokat és ha már úgy is itt van, gondoltam kiteszem.
Azt hiszem ennyi voltam mára.